maandag 20 december 2010

Ding # 18 LibaryThing

Met LibaryThing heb ik een tijdje geleden al kennis gemaakt. Ik maak er veel gebruik van, zowel voor werk als privé. Ik lees er reviews, kijk hoe nieuw verschenen titels worden ontvangen, doe ideeën op voor nieuw te lezen titels etc. Voor het vinden van soortgelijke romans werkt LibaryThing in ieder geval al een stuk beter dan de Romanadvies op bibliotheek.nl! Daarnaast vind ik het ook ontzettend leuk dat het internationaal is.
Leuk om te zien hoe mijn boektitels door anderen worden gewaardeerd en hoe vaak ze voorkomen. Ze werden allemaal met 3.5 ster en meer beoordeeld. Dat vind ik natuurlijk niet zo gek. Verder vond ik het verrassend dat "Mijn naam is Asher Lev" nog zo vaak voorkomt. De oorspronkelijk uitgave is van 1972! Verder vond ik het vreemd dat "Allemaal willen ze de hemel" maar door 59 leden is opgenomen. Het is echt een prachtig boek, wordt gewaardeerd met een 4.3 en is bovendien bekroond met de Boekenleeuw 2009, de Gouden Uil Prijs van de Jonge Lezer 2009 en De Gouden Lijst 2009.
LibaryThing is voor mij een blijvertje. Hoewel ik toch eerlijk moet bekennen dat er niets zo leuk is als fysiek in iemands boekenkast rond te snuffelen.

Nog een vraag aan Edo. Ik heb tot 2x toe een reactie geplaatst op de Blog van Things op de vraag of er ook een MovieThings bestaat. Ik adviseerde eens te kijken op The Internet Movie Database en Moviemeter. Gek genoeg zijn beide reacties niet terug te vinden terwijl ik wel de melding heb gekregen dat mijn reactie was geplaatst?

2 opmerkingen:

  1. Heb je aan Things gevraagd of ze eens in haar dashboard kan kijken of er nog goed te keuren reactie staan? Zo kan ik niet zien wat er aan de hand is. het kan zijn dat alleen leden van haar blog kunnen reageren. Je volgt haar niet zo te zien. Als je dat doet is het vlg. mij wel mogelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je geniet van Library Thing. Is het nog gelukt met je reactie?
    Allemaal willen we de hemel is een werkelijk práchtig boek! Ontroerend en sterk. Ik zal mijn Library Thing eens afstoffen....

    BeantwoordenVerwijderen