woensdag 17 november 2010

Ding # 9 Under Construction




Weblog
Een weblog kan heel goed worden ingezet bij de bibliotheek. De OBA heeft er zelfs twee! Een van de directeur over alle aspecten van de bibliotheek en een boekenblog. Hierin worden actuele en vergeten boeken besproken. Een mooi podium voor wat meer achtergrond informatie gecombineerd met een persoonlijk tintje.  
RSS
Het aanbieden RSS lijkt me vanzelfsprekend voor de nieuwe aanwinsten, agenda en nieuws. Dat doen we dus ook. Het is goed dat klanten er ook voor kunnen kiezen om de nieuwe aanwinsten via hun email te ontvangen. 
Flickr
Flickr is een mega beeldbank. Met de verschillende zoektools vind je al snel passende foto's. Voor het gebruik in de bibliotheek zou ik voor drukwerk, website en digitale nieuwsbrief kiezen voor de all right reserved  exemplaren  Zo ben je verzerkerd van mooie kwaliteit in drukwerk en loop je niet het gevaar dat je foto's voor de website of digitale nieuwsbrief opeens zijn verdwenen.

2 opmerkingen:

  1. Goed dat je aangeeft dat er weer wat aankomt.
    Zo weten mensen toch dat je bezig bent en denken ze niet; "die volg ik niet meer want er komt toch niets meer".
    Ben je trouwens vóór of tégen stierenvechten?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Uiteraard ben ik tegen stierenvechten. Ik ben een keer naar een mobiele arena geweest in Portugal. Daar kon je ook (stiekem) een kijkje achter de schermen nemen. Schokkend. Toch moet ik wel bekennen dat de show waanzinnig spannend was en een bijzondere ervaring. Natuurlijk was ik voor de stier maar uiteindelijk is zo'n dier toch de grote verliezer.

    BeantwoordenVerwijderen