maandag 1 november 2010

Ding # 7 en 8

Time flies...
Wat een mogelijkheden en toepassingen! Voor je het door hebt ben zo een paar uur verder. In het kader van snel iets vinden zijn Flickr Color Picker en Findr erg handig. Als je geen TomTom hebt zoals wij dan is Google Maps echt een uitkomst! Hoewel ik er al vaak gebruik van heb gemaakt had ik nog niet eerder onder het kopje "meer" gekeken. Veel informatie (foto's, filmpjes, websites) in een overzicht. Ook handig bij het plannen van de vakantie. Street view blijft leuk. Wij proberen altijd te raden wanneer de opnames zijn gemaakt.

Beetje spelen
Verder heb ik wat zitten spelen met FD Flickr Toys zoals je hiernaast kunt zien. Ook nog wat andere generators uitgeprobeerd maar om heel eerlijk te zijn is het allemaal niet echt aan mij besteed. Beetje flauw allemaal.  Ik heb mezelf nog even geOprahfied maar de email met afbeelding is nooit aangekomen. Jullie zullen dus nooit weten hoe ik er met een zwarte haardos uitzie.








 
Blij!!!
De verschillende toepassingen voor het bewerken van foto's zijn wel weer handig. Ik heb nog een fotocollage gemaakt maar vond het uiteindelijk toch lastiger dan ik had verwacht. Ondanks de vele mogelijkheden doet zo'n programma dan weer net niet wat ik wil. Ik ben bijna geneigd te te zeggen geef mij maar een schaar en een prittstift. Ik vermoed dat ik ding 7 en 8 iets te serieus heb genomen.... Voorlopig ben ik wel uitge-photoshop-t en blij dat deze   opdracht is voltooid!

4 opmerkingen:

  1. Weer een prachtig Spaans plaatje!!
    Wat de rest betreft: gewoon blijven spelen en als je wat leuks tegenkomt is het mooi meegenomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekker gespeeld ;-) Backt to business en eens nadenken over wat je tot nu toe geleerd hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind 't steeds bijzonder om bij jou de Spaanse sfeer binnen te stappen.
    Je hebt mooie bewerkingen gemaakt.
    Je noemt 't zelf een beetje flauw, ik vind ze geinig. Het blijft wel een goeie manier om de mogelijkheden te onderzoeken wat we mee zouden kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Olé! Die spaanse passie is mooi tot uitdrukking gekomen. Ik heb net een boek gelezen dat het belang van spelen voor leren aangeeft dus ik zou zeggen; speel nog lekker even door....

    BeantwoordenVerwijderen