zaterdag 20 november 2010

Ding # 15 Google Maps

Google maps is superleuk en handig! Veel informatie beschikbaar vanuit een startpunt.
Voor de bibliotheek zijn er ook verschillende toepassingen te bedenken. Te beginnen met de openingstijden van alle vestigingen van de bibliotheek in een oogopslag. Routebeschrijvingen (fiets, auto en openbaar vervoer) naar de verschillende vestigingen. Handig voor een leerling in Oegstgeest die op vrijdag een boek nodig heeft wat maandag gelezen moet zijn en alleen nog in Lisse (volgens de online-catalogus) in de bibliotheek staat.
Wat een verschil met vroeger. Ik kan mij de fietstochten met zweet op mijn rug door Groningen van vestiging naar vestiging (adressen via de Gouden Gids) in de hoop dat een bepaalde titel nog ergens in de kast zou staan zeer levendig herinneren ....
Het aanmaken van mijn kaarten vind ik gebruiksvriendelijk met vele mogelijkheden. Zie hier het eerste bescheiden resultaat.
Onder het kaartje staat een doorklik mogelijkheid voor de grote kaart.


andalusie weergeven op een grotere kaart

3 opmerkingen:

  1. Je blijft wel in stijl met je kaartje. Olé!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Bbuurman,
    Heb je bij Librarything ook gevonden dat de Bibliotheek Boolenstreek daar te vinden is? En werk je daaar wel eens wat gegevens bij?
    Groet,
    46gedachten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahahaha, zie je al fietsen als puber, die van nu hebben het maar simpel! :-)
    Krijg vakantie zin van je kaartje.

    BeantwoordenVerwijderen