woensdag 5 januari 2011

Ding # 12 Vervolg Twitter

Ik ben om! Toch wel erg leuk zo die berichtjes over en weer. Het lijkt trouwens af en toe net op een kippenhok! Vooral met de replies is het af en toe even zoeken waar een bepaalde opmerking op slaat. Nu nog een smartphone en ik kom nergens anders meer aan toe vrees ik.

Maar naast al dat persoonlijk vermaak zie ik ook wel andere voordelen. Als je eenmaal de juiste tweepers weet te vinden kost het nog maar weinig tijd en moeite om op de hoogte te blijven van bepaald nieuws, de grappigste YouTube filmpjes te zien, nieuwe dingen te ontdekken (ooit eerder van een Paper.li gehoord?) etc.
Daarnaast denk ik dat het zakelijk gezien een krachtig marketing- en communicatiemiddel is. Het is snel, direct en je staat in contact met een doelgroep die al in jou geïnteresseerd is. Ik zie voor de bibliotheek ook zeker toepassingsmogelijkheden. Dan denk ik bv. aan berichten als dat het nieuwe programmaboekje uit is, aankonding van de nieuwe uitleenvoorwaarden, aangepaste openingstijden rond  feestdagen.

3 opmerkingen:

  1. Kijk dat bedoel ik nou. ;-)
    En gebruik Twitter niet alleen om je boodschap te zenden, maar stel ook belangstelling in de ander. Tweerichtingsverkeer!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb je een concreet bibliotheek voorbeeld van tweerichtingsverkeer?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent een echte Twitter aanwinst, leuk! Dat tweerichtingverkeer werkt als je elkaar kent, ik ken geen voorbeelden van bibliotheken. Laten we eens zoeken.

    BeantwoordenVerwijderen