maandag 10 januari 2011

Ding # 20 Muziek online beluisteren in een sociaal netwerk

Vingers aan de stopknop en opletten maar dat je die precies op tijd indrukte. Net voordat de dj begon te kletsen.om een zolang mogelijke opname te hebben van je favoriete nummer.  Het was gewoon topsport!
The good old times. Ik heb hem nog steeds mijn eerste radiocassetterecorder.


Wat heb ik hier een plezier van gehad!
 Thuis gebruiken we Spotify. Dit is echt geweldig! Jaren geleden was ik wekelijks te vinden op de muziekafdeling van de OBA. Al struinend langs alle cd-bakken op zoek naar nieuwe muziek. In de rij wachten tot je een cd kon beluisteren of dan toch maar lenen om er thuis achter te komen dat het niets was. Of weken moeten wachten tot die ene cd eindelijk beschikbaar was. En dan al dat gekletter van die cd-hoesjes! Hoezo good old times?
Door het sociale aspect is het nu stukken eenvoudiger om nieuwe muziek te ontdekken. En het levert leuke discussies op waarbij je uiteindelijk toch weer bevestigd ziet dat elk mens uniek is! Dat het gebruik van het ene het andere niet uitsluit bewijzen we thuis. Ik koop nog wel eens een oude LP op een rommelmarkt, we gebruiken af en toe nog onze cassette-deck, nemen muziek op met de md-speler, luisteren naar de radio etc.

2 opmerkingen:

  1. We zijn echt niet zo uniek. We hebben onze eigen niche en door het internet is het mogelijk gelijkgestemden te ontmoeten.
    En wat had ik een hekel aan die dj's die nog net even door de muziek heen kletsten alleen om die mensen met cassetterecorders te pesten...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goede oude tijden ja, het maken van cassettebandjes. Met zo'n break halverwege het nummer als je van kant moest wisselen hahahaha. Door de nieuwe 23 dingen ben ik ook eens spotify gaan bekijken, looks good! :-)

    BeantwoordenVerwijderen