woensdag 12 januari 2011

Ding # 23 Evaluatie: POEH!!


Wat heeft het met mij gedaan
Ik heb ontzettend veel geleerd in de afgelopen periode! Kennis gemaakt met dingen waar ik wel van had gehoord maar nog nooit mee had gewerkt. En ik vraag me af of ik daar toegekomen was zonder de cursus. Ik ben in korte tijd behoorlijk bijgespijkerd op digitaal gebied. Door de cursus voel ik mij nu ook meer betrokken bij de toekomst van de bibliotheek. Ik weet zeker dat dit een aanleiding voor mij is om alle ontwikkelingen op de voet te gaan volgen. Ik weet nu hoe ik dat eenvoudig kan doen. Ik kan me voorstellen dat de cursus voor de gehele organisatie ook een positieve uitwerking zal hebben. Door kennismaking met nieuwe ontwikkelingen zullen weerstand en/of angst voor verandering worden verminderd.
Ik vond het leuk om deze ontdekkingstocht samen met mijn collega's te maken. We hebben veel van elkaar geleerd en ervaringen uitgewisseld. Met mij weliswaar vooral op de werkvloer. Ik had wat moeite om het tempo bij te houden.
Favoriete dingen
Mijn favoriete dingen in willekeurige volgorde waren: Lybrarything, Online muziek, Sociale netwerken, Twitter, Youtube, Google Maps, Bibliotheek 2.0 en het bijhouden en inrichten van mijn Weblog.
Ik vond het bijzonder verrassend dat ik vooral veel plezier heb beleefd aan Facebook en  de werkelijke waarde van Twitter heb leren  kennen. Daar had ik een behoorlijke weerstand tegen. Onterecht dus.
Wat kan er verbeterd worden
Ik kan inhoudelijk eigenlijk geen verbeterpunten bedenken. Het was naar mijn idee compleet en over alle dingen was ruim voldoende achtergrondinformatie beschikbaar. Soms was het lastig wat wel of niet te lezen. De Engelse teksten vond ik af en toe niet te volgen. Vooral als het een ding betrof waar ik niet mee bekend was. De filmpjes in plain English vond ik erg prettig.
Het was erg intensief, veel in korte tijd. Dat was ook wel de algemene ‘klacht’.


Tot slot: ik ben aangekomen aan het einde van mijn viswater. Ik heb genoten van mijn vaartocht op de digitale vijver. Af en toe ook geworsteld, poeh! Vissen gevangen die lekker waren maar ook vissen die ik niet nog een keer hoef te proeven. Het vriest nu dat het kraakt. Even niet varen dus. Als de dooi invalt ga ik er vast  nog wel eens op uit. Wie weet wat er in de toekomst nog te vangen valt!

7 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd met het behalen van de finish!!!
    Je hebt het toch maar mooi binnen de tijd gehaald dankzij je eindspurt! Dat verdiend een feestje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Poeh hé, Buurman, je bent om!
    Gefeliciteerd!

    Je hebt de 23dingen op je eigen wijze doorlopen. Complimenten voor je creativiteit..hoe je je blog hebt ingericht, hoe je je ervaring omschrijft en hoe je nu formuleert wat 't met je heeft gedaan.

    Inderdaad een stimulerende start om verder te gaan. Ik heb trouwens ook genoten van je humor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yes, de eindstreep gehaald. Fefeliciteerd. Weer een beetje tijd voor andere dingen. Mag Erik nu ook even achter de computer?? Tot vrijdag.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd buurman! Jouw kris-kras zoektocht was boeiend. Blijf dat hengeltje uitgooien, want wie weet wat voor mooie vis je nog eens binnenhaalt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hé Buurman,
    Het heeft wel wat tijd gekost hè.
    Maar wel voor elkaar gekregen.
    En meer betrokkenheid met collega's ook nog.
    Dat is mooi meegenomen.
    Tot vrijdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Teken ik voor ook een fles, hebben we er al 2!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed gedaan Buurman Janssen! Je mag trots op jezelf zijn! Ik heb genoten van je beschouwingen en leerproces, zowel online als in real life. Het was leerzaam en lachen. En wat heb je je laatste blog in een mooi metafoor geschreven. Geniet van de winterrust en ik zie je graag dartelend terug in de lente. :-)

    BeantwoordenVerwijderen