dinsdag 11 januari 2011

Ding # 4 en 5 RSS en feeds vinden

Als je meerdere sites per dag wilt bijhouden op nieuws en een aantal blogs volgt is RSS zeker een must. Een paar simpele handelingen en je bent geabonneerd. Alle nieuwtjes en nieuwe blogpost bijelkaar in de reader zonder dat je al je favorieten een voor een moet aanklikken en screenen. Om het overzichtelijk te houden is het inderdaad wel verstandig om je reader bij te houden en orde te scheppen m.b.v. mappen.
En daar zit voor mij een belangrijke bottleneck. Daar ben ik gewoon niet consequent in. Daarnaast het ik met ordenenen en opruimen een speciale kwaliteit om iets in een map te stoppen wat op dat moment heel logisch lijkt om het vervolgens niet meer terug te kunnen vinden.
Mijn interesses wisselen nogal in aandacht. Soms ben ik bijvoorbeeld een periode heel erg met alles in de tuin bezig en dan maanden weer helemaal niet. En ondertussen stroomt dat postvak maar vol met nieuws over tuinen.
Als ik me op teveel RSS feeds zou abonneren vrees ik dat de tijdwinst bij mij uiteindelijk verloren zou gaan aan het opruimen van achterstallig onderhoud.
Google Blogsearch kende ik nog niet. Ik heb ontdekt dat blogs een leuke bron van informatie kunnen zijn  dus die staat nu bij de favorieten.
 


2 opmerkingen:

  1. Tegen chaos is weinig bestand, zelfs geen rss.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahahaha, hoe herkenbaar. Ik berg vaak iets op een héél logische plek op, om bij het terugzoeken tig andere ook héle logische plekken te verzinnen, behalve die ene waar het is. :-) Maar... Google reader is voor het volgen van jullie blogs écht een uitkomst gebleken, ik zweer toch wel bij RSS.

    BeantwoordenVerwijderen