maandag 10 januari 2011

Ding # 13 Online kantoortoepassingen

Dat filmpje van Google Docs in plain English was wel zeer herkenbaar! Hoe vaak ik in mijn vorige baan heb zitten stoeien met 20 verschillende versies van een document! Om nog nachtmerries van te krijgen. Dit is een mooie kantoortoepassing die hoop ik toen nog niet bestond.
Aangezien ik niet ben uitgenodigd om een bijdrage te leveren aan dat appeltaartrecept waar iedereen het over heeft (Denken jullie soms dat ik niet kan bakken?) heb ik mezelf maar even in tweeën gesplitst. Document geïmporteerd, verstuurd naar mezelf met de uitnodiging om er even na te kijken en eventueel iets aan te passen. Vervolgens document bekeken en aangepast en met een paar opmerkingen retour gezonden. Document ontvangen, bekeken en ik was het wel eens met de aanpassingen. Dat lukte allemaal prima!
Maar hoe dan verder. Ik heb een Engelse versie van Google Docs en de layout ziet er ook heel anders uit dan de handleiding. Ik ga me er nog wel eens verder in verdiepen. Ik zou deze kantoortoepassing kunnen gebruiken voor het maken van de notulen.

3 opmerkingen:

  1. Handig..door met jezelf kantoortje spelen heb je ontdekt dat dit een handig toepassing is. Doet me een beetje aan Mr.Bean denken, maar dat maakt niet uit.

    Volgens mij ben je er bijna!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De taal kun je instellen onder de knop "instellingen".

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wellicht kunnen we samen een recept voor appeltaart opzetten, ik ben wel benieuwd naar jouw versie!

    Dit is een giga handige toepassing, vooral als je vaak elders bent. Dat geworstel met tig versies behoort tt het verleden. :-)

    BeantwoordenVerwijderen