zaterdag 8 januari 2011

Ding # 14 Instant messaging: blabla of uhhuh?

Dit lijkt me een mooie extra dienstverlening. Ik vraag me alleen af waarom er in Nederland nog maar twee bibliotheken (volgens de online reference) zijn die deze dienst aanbieden. De techniek van het chatten bestaat toch al een behoorlijke tijd. Ook las ik in het Rapport IM in al@din dat de deelnemers aan de pilot over het algemeen zeer postief waren over de chatdienstverlening.
Ik heb zelf eigelijk geen ervaring met chatten behalve dan die ene keer op facebook. Leuk en eenvoudig, even een babbeltje tussendoor. Misschien kan ik Tante Kees deze week nog even verleiden tot een kleine chatsessie?? Zo ja, dan kom ik misschien nog even op dit ding terug.


2 opmerkingen:

  1. Ik begrijp het ook niet. In de VS is it business as usual. En het is toch eigenlijk te gek voor woorden dat het hier nauwelijks gebeurt. Chatten heeft natuurlijk (net zoals Twitter en Hyves) veel last van (m.i. onterechte) vooroordelen. Weinig cursisten zien het zitten. Ben blij dat jij dat wel doet, want de bibliotheek zou deze alledaagse doodnormale vorm van communicatie toch moeten omarmen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor bibliotheken zou het perfect zijn, in plaats van deze plensregen naar de bieb te fietsen stel je je vraag even online. Lijkt me easy zat. Best gek eigenlijk dat we het nog niet hebben. Heeft natuurlijk wel met menskracht te maken, er moet wel iemadn beschikbaar zijn. Voordeel is weer dat dit één iemand voor al onze 7 vestigingen kan zijn. Thuis heb ik MSN vaak bewust niet aan omdat het wel stoort tijdens het werk, hoe gezellig ook. OP werk zou het gewoon iemands taak moeten zijn, als een digtaal inlichtingenbureau.

    BeantwoordenVerwijderen